loading...
مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به کانادا , اقامت کانادا , اقامت استرالیا
mohsen بازدید : 87 شنبه 22 اسفند 1394 نظرات (0)

نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکا است که از بخش‌های شهر نیویورک، ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند تشکیل شده‌است. این شهر یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. عده‌ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصربه‌فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌اند.

ابرشهر نیویورک با مساحت ۱۱٫۳۲۷ کیلومتر مربع، وسیعترین شهر جهان است.

در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین‌ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌توان به تنهایی آنرا با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمانخراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمانخراش را در میان شهرهای دنیا داراست. مطابق آمار سال ۲۰۰۷ (میلادی)، نیویورک با احتساب حومه جمعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر دارد. متروی نیویورک که در سال ۱۹۰۴ (میلادی)افتتاح شد، طولانی‌ترین خط متروی جهان است. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد.

مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلان‌شهر نیویورک و همچنین مجسمه آزادی، مهم‌ترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده‌است.

تعدادی مكان هاي ديدني شهر نيويورك

ميدان تايمز (Times Square)
ميدان ساعت يكي از شلوغ‌ترين ميدان‌هاي نيويورك است كه به دليل تئاترها، سينماها و بيلبوردهايش مشهور است. اين ميدان يكي از جاهايي است كه  نيويورك را تبديل به شهري كه هيچگاه نمي خوابد كرده است.
 مجسمه‌ي آزادي (Statue of Liberty)
يك سفر كوتاه با قايق شما را از مانهاتان به مجسمه‌ي آزادي مي‌رساند. مجسمه‌اي كه هديه‌اي از طرف فرانسه براي صدمين سالگرد استقلال آمريكا بوده و امروزه به عنوان نماد آمريكا و به خصوص نيويورك شناخته مي‌شود.
 پارك مركزي (Central Park)
پارك مركزي اولين پارك بزرگ در ايالات‌متحده‌ي آمريكا بود. از طراحي اين پارك كه توسط المستد ((Olmsted و واكس (Vaux) انجام شد، در سراسر دنيا كپي برداري شد.  اين پارك كه در ابتدا در يك منطقه‌ي كم جمعيت قرار داشت، امروزه توسط ساختمان‌هاي بلند احاطه شده است.
 پل بروكلين (Brooklyn Bridge)
پل بروكلين در طي سال‌هاي 1869 تا 1883 ساخته شد و بروكلين را به جزيره‌ي مانهاتان متصل مي‌كند. اين پل يكي از باشكوه‌ترين نشانه‌هاي شهر نيويورك است.
 ساختمان امپاير استيت (Empire State Building)
هنگام سفر به نيويورك حتماً بايد از مشهورترين آسمان‌خراش دنيا ديدن كنيد. از بالاي برج، ديدي خوبي به Midtown( قسمت مياني شهر) و ساير بخش‌هاي نيويورك خواهيد داشت.
 ساختمان كرايسلر (Chrysler Building)
ساختمان كرايسلر يكي از معروف‌ترين و مورد علاقه ترين آسمان‌خراش‌ها در نيويورك است. اين برج كه در سبك آرت دكو ساخته شده است، در زمان ساختش در سال 1930 بلندترين ساختمان دنيا بود.
 خيابان پنجم (Fifth Avenue)
خيابان پنجم يكي از مشهورترين خيابان‌ها در جهان است. اين خيابان با داشتن فروشگاه هاي بسيار معروف خود، نه تنها بهشتي براي خريداران است، بلكه مكان‌هاي مشهور و برجسته‌اي مانند كاخ پاتريك يا برج ترامپ را نيز در عرض خود جاي داده است.
 مركز تجارت جهاني (World Trade Center)
مركز تجارت جهاني يك مجتمع اداري است كه زماني بلندترين آسمان‌خراش دنيا بود. امروزه اين مركز با يك مجتمع اداري جديد و يادبود جايگزين شده است. اين يادبود به احترام قربانيان حمله‌ي تروريستي به برج‌هاي دوقلو كه قبلاً مركز تجارت جهاني بودند قرار داده شده است.
 مركز راكفلر (Rockefeller Center)
مركز راكفلر كه در ابتدا با نام شهر راديويي شناخته مي‌شد، مجموعه‌اي از ساختمان‌هاست كه در زمان ركود بزرگ اقتصادي دهه 30 ساخته شده بود. اين مجتمع در ابتدا 14 ساختمان داشت كه ساختمان 70 طبقه اي  RCA  بلندترين آنها بود.
 پايانه‌ي مركزي بزرگ (Grand Central Terminal)
پايانه‌ي مركزي بزرگ يكي از بزرگ‌ترين ايستگاه‌هاي راه‌آهن در سراسر دنياست. اين مجموعه بزرگ در سبك هنرهاي زيبا، در سال 1913 براي نيويورك و شركت راه‌آهن هارلم ساخته شد.
 وال استريت (Wall Street)
وال استريت خياباني كوچك در مانهاتان جنوبي است كه يكي از مشهورترين خيابان‌هاي دنيا مي‌باشد. به دليل مراكز بورس و بانك هاي متعدد در اين خيابان، وال استريت نماد مركز مالي شهر نيويورك است.
 يادبود 11/9 ( 11/9 Memorial)
يك ميدان يادبود با دو استخر بزرگ و آبشار، يادگاري از قربانيان حمله‌ي تروريستي به مركز تجارت جهاني در سال 2001 است.
 مقر سازمان ملل متحد (United Nations Headquarters)
مقر سازمان ملل متحد در نيويورك توسط تيمي بين‌المللي از معماران ساخته شد. ساختمان اصلي، دبيرخانه (Secretariat)، يكي از اولين برج‌هاي شهر بود كه در سبك بين‌المللي ساخته مي شد.
 جزيره‌ي اليس (Ellis Island)
جزيره‌ي اليس كه امروزه محل موزه‌ي مهاجرت است، زماني دروازه‌ي مهاجرت به آمريكا بود. بيش از 12 ميليون نفر در مسير شروع زندگي خود در يك كشور جديد، از اين دروازه عبور كردند.
 ساختمان فلت آيرن (Flatiron Building)



























ویدئویی که برای شما آماده کرده ایم مربوط به دیدنی های نیویورک می باشد.

ویدئوی دیدنی های نیویورک در یوتیوب

ویدئوی دیدنی های نیویورک در سایت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 326
  • بازدید سال : 2,097
  • بازدید کلی : 22,756