loading...
مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به کانادا , اقامت کانادا , اقامت استرالیا
mohsen بازدید : 277 سه شنبه 04 خرداد 1395 نظرات (0)

عنوان:خرج کرد تحصیل و زندگی در تایلند

هیچ کس به جز خود شما نمی تواند یک میزان دقیق از هزینه ها در پناهندگی تایلند برای شما تعیین کند و دلیل آن اینست که تا خود شما به تايلند سفر نکنید و چند ماهی شخصا هزینه را پرداخت نکنید معیار هزینه دستتان نمی آید. ما تا جایی که بتوانیم کمکتان می کنیم و هرآنچه احساس کنیم می تواند به شما کمک کند ومفید باشد در اختیارتان میگذاریم. ماه اول خرج زیاد است ولي بعد كه با محيط آشنا شويد، کم می شود.

هشدارها و توصيه هاي لازم سفارت جمهوری اسلامی ایران به هموطناني که جهت مسافرت عازم تايلند هستند :

سفارت جمهوري اسلامي ايران در کشور پادشاهي تايلند ضمن خوش آمدگويي به کليه هموطنان عزيزي که قصد مسافرت به اين کشور را دارند نکات لازم را جهت راهنمائي و پيشگيري از وقوع هرگونه حادثه ناگواري به شرح ذيل به اطلاع مي رساند :

۱ - توصيه اين نمايندگي به اتباع کشورمان در خصوص مراقبت از گذرنامه خود که تنها سند هويتي آنها محسوب مي شود اين است که آنرا به امانت نزد هيچکس قرار ندهند. لازم به ذکر است تاکنون مواردي در خصوص تعدادي از هموطنان که با گذرنامه آنها اتومبيل اجاره و سپس فروخته شده است و اکنون در زندانهاي تایلند زنداني مي باشند مشاهده شده است .

۲ - برخلاف وجود امنيت در اين کشور توصيه مي گردد که مسافرين ضمن هوشياري کامل، نسبت به مراقبت از وسايل خويش از قبيل اسناد و اوراق هويتي پاسپورت ، بليط ، پول و … اقدام نمايند و در مناطق پرجمعيت نيز مراقب سارقين حرفه اي باشند .

۳ - ضرورت دارد مسافرين اعزامي بـــه اين کشور ضمن هوشياري لازم مراقب باندهاي بين المللي قاچاق انسان که معمولا ايراني مي باشند بوده و فريب وعده هاي دروغين آنها را جهت اعزام به ساير کشورها را نخورند. در اين مورد مي توان به سرنوشت تعدادي از هموطنان ايراني که توسط همين افراد به اميد رفتن به اروپا ، ژاپن و کره با از دست دادن تمامي دارائي خود به پليس محل معرفي شده و اکنون در زندانهاي تايلند به اميد اتمام دوران محکوميت خويش مي باشند اشاره نمود .

۴ - در مسير بازگشت به ميهن اسلامي توصيه مي گردد از قبول هرگونه وسيله و يا بسته از افراد ناشناس ( ايراني يا غير ايراني ) جهت تحويل به خانواده آنها جدا خودداري نموده زيرا ممکن است براي قاچاق مواد مخدر به داخل کشور با اينگونه اعمال از افراد سوء استفاده نمايند .

نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در بانکوک ضمن آرزوي سفري خوش براي کليه هموطنان اميد دارد که هيج مشکلي براي اتباع کشورمان رخ ندهد. چنانچه با هرگونه مشکلي برخورد نموديد مراتب را فورا با بخش کنسولي نمايندگي مطرح کنید.

۵ - کشور تایلند دارای مقررات بسيار سخت گيرانه اي در خصوص سيگار بوده بگونه اي که حتي کشيدن سيگار در بعضي ازشبکه هاي تلويزيوني آن با شطرنجي نمودن تصوير سانسور می شود و در فرودگاهها نيز اتاقهائي براي همين منظور ساخته شده و معمولا در مکانهاي عمومي نيز کمترديده مي شود کساني درحال سيگارکشيدن باشند. براساس مقررات تدوين شده توسط اين کشورهمراه داشتن بيشتر ازيک باکس (۱۰ بسته ۲۰ تائي ) در زمان ورود به تايلند شامل جريمه بسيارسنگيني خواهد شد. اخيرا نيزکه يک ايراني به دليل ورود ۴۰ باکس ( ۲۵ بسته ۲۰ تائي ) بازداشت گرديده بود درنهايت مجبور به پرداخت مبلغ ۴ هزاردلار جريمه گرديد. بنابراین به اطلاع کليه هموطنان ايراني که قصد مسافرت به تايلند را دارند مي رساند که ازهمراه داشتن بيشترازيک باکس (۱۰ بسته ۲۰ تائي ) خودداري نموده تا مشمول جريمه ۸ هزارتا۱۰ هزارتومان براي هربسته کوچک ۲۰ تائي و۸۰تا۱۰۰ هزارتومان براي يک بوکس ( ۱۰ بسته ۲۰ تائي ) نگردند.

۶- براساس مقررات جديد اتخاذ شده توسط کشورتايلند اتباع جمهوري اسلامي ايران جهت گرفتن ويزا تنها مي توانند به سفارت تايلند در تهران مراجعه ودرخواست ويزا نمايند ودرصورت مراجعه سفارتخانه هاي تايلند در سايرکشورها اخذ ويزا بسيار مشکل مي باشد. لذا توصيه مي گردد هموطناني که از ايران قصد سفر به تايلند را دارند حتماً در تهران رواديد سفر به تايلند در يافت نمايند.

۷- بيماري ايدز يکي از خطراتي است که در اکثر کشورهاي جهان سلامت مسافران و جهانگردان را تهديد مي کند. وزارت بهداشت عمومي تايلند در سال ۲۰۰۴ اعلام کرد %۶۰ مبتليان به ايدز در تايلند را گروه سني ۱۵ تا ۲۴ سال تشکيل مي دهند. وزير بهداشت نيز اعلام بيش از ۸۰ هزار نفر از جوانان تايلندي به بيماري ايدز مبتلا هستندو هر ساله حدود ۲۰ هزار نفر نيز به جمع مبتلايان افزوده مي شود؛ وي هشدار داد تا سال ۲۰۰۶ تعداد مبتلایان ويروس ايدز در تايلند به بيش از يک ميليون نفر خواهد رسيد! بنابراين خطر بسيار جدي است وتوصيه می شود هموطنان عزيز در صورت سفر به اين کشور دقت لازم را براي حفظ سلامتي خود به عمل آورند.

منبع: مهاجرت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 131
  • بازدید ماه : 309
  • بازدید سال : 2,080
  • بازدید کلی : 22,739