loading...
مهاجرت به استرالیا , مهاجرت به کانادا , اقامت کانادا , اقامت استرالیا
mohsen بازدید : 139 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

  عنوان: آشنایی با سیستم آموزشی بلژیک و زندگی در این کشور

 تحصیل در یک دانشگاه بین المللی و پیشرفته برای هر فردی می تواند مهاجرت به کانادا سرنوشت ساز باشد و در تعیین مسیر زندگی شخص نقش اساسی داشته باشد.تحصیل در اروپا و کشور بلژیک هم مزایای خاص خود را دارد.بلژیک یکی از کشور های است که با داشتن دانشگاه های مدرن و بین المللی می تواند به عنوان یک مقصد خوب برای تحصیل معرفی شود.بلژیک در زمینه علم و تکنولوژی خدماتی را عرضه داشته‌است.دانشمندانی همچون سیمون استیون آندرس وسالیوس ,جرادوس مرکاتر را می‌توان از میان دانشمندان موثر از آغاز دوره مدرن در کشورهای اسکاندیناوی نام برد.یه همین خاطر دلایل فراوانی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

*دانشگاه های شناخته شده و با کیفیت

*فرصت های عالی برای حضور در موقعیت های شغلی و تحصیلی بین المللی

*شهر های زیبا با چند فرهنگ و زبان مختلف

*میزبانی فوق العاده با غذاهای خاص مخصوص بلژیکی

*کیفیت زندگی بالا در بلژیک

*طبیعت اروپایی و زیبای بلژیک

موقعیت بین المللی بلژیک

از نظر بسیاری از سفرا,خبرنگاران , صاحب نظران و... ,بروکسل پایتخت بلژیک به عنوان یکی از مراکز تعیین سیاست های بین المللی شناخته می شود.اهمیت  شهر بروکسل در جامعه بین المللی به نحوی است که تاثیر گذاری آن را از واشنگتن هم بیشتر می دانند.جمعیت تشکیل دهنده بلژیک نیز بسیار متنوع و بین المللی است.در حدود یک چهارم جمعیت 11 میلیونی این کشور را مهاجرین از کشورهای دیگر تشکیل میدهند که به شهروندان دائمی تبدیل شده اند.به این افراد به اصطلاح (new Belgians) بلژیکی های جدید گفته می شود.

دانشگاه های بلژیک

بسیاری از دانشگاه های بلژیک در کنار سیستم آموزش قوی و پیشرفته خود ,دارای یک چشم انداز بین المللی برای آینده دانشجو می باشند.این دانشگاه ها دارای یک موقعیت عالی در رتبه بندی بین المللی هستند که تاییدی بر سیستم آموزشی خوب و مدرن بلژیک می باشد.طبق آخرین رده بندی اعلام شده در سال 2015 برای بهترین دانشگاه های جهان ,کشور بلژیک دارای 7 دانشگاه با رتبه های زیر 300 میباشد که در این میان چهار دانشگاه این کشور رتبه های زیر 200 را کسب کرده اند.

تحصیل در دانشگاه های بلژیک

آموزش عالی در کشور بلژیک توسط دو جامعه ای که زبان اصلی این کشور تشکیل میدهند سازماندهی شده است.این جوامع فلاندرز ها (نژادهای هلندی) و جوامع فرانسوی میباشند.در کنار فرانسوی و هلندی ,آلمانی هم به عنوان یک زبان رسمی در این کشور شناخته می شود.هر چند که آلمانی زبان ها درصد کمی از جامعه بلژیک را تشکیل میدهند.به همین دلیل عده ای از دانشجویان آلمانی زبان برای تحصیل در آلمان به این کشور سفر می کنند.در حالی که زبان های آموزش استاندارد در دانشگاه های بلژیک ,هلندی و فرانسوی می باشد اما بسیاری از برنامه های بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شوند.رشته های که دانشگاه های بلژیک ارائه میدهند در 21 زمینه بسیار متنوع می باشد.

پذيرش تحصيلي
تمام كساني كه حداقل يك گواهينامه آموزش متوسطه در اختيار داشته باشند مي‌توانند وارد مقطع آموزش عالي شوند.در ايالت فلاندر، براي ورود به رشته‌هاي تحصيلي علوم كاربردي نظير معماري، شركت در آزمون ورودي دانشگاه مربوطه الزامي است. در همين رابطه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي ديگر الزامات پذيرشي را خود به اجرا مي‌گذارند.

ارزيابي تحصيلي
هر سال تحصيلي در ايالت فلاندر بلژيك با برگزاري آزمون‌هاي مربوطه تكميل مي‌شود و دانشجويان موظف هستند براي پذيرش به سال بالاتر تحصيلي، امتحانات را با موفقيت پشت سر بگذارند.آزمون‌هاي دانشگاهي براساس سري مقررات ويژه طراحي و اجراء مي‌شود كه بر اين اساس در هر سال تحصيلي 2 بار از دانشجويان آزمون به عمل مي‌آيد كه اولين آن در فواصل 15 ژوئن تا 15جولاي و ديگري بعد از 15 آگوست صورت مي‌پذيرد.
در پايان سال تحصيلي چنانچه دانشجو حداقل 50درصد نمره هر آزمون يا 60درصد نمره كل آزمون را كسب كرده باشد، مي‌تواند به سال بالاتر تحصيلي ارتقا يابد، اما اگرحداقل نمره را كسب نكرده باشد موظف است مجدداً در جلسه آزمون شركت كند و اگر نمره كمتر از حداقل را كسب كرده باشد موظف است مجدداً سال تحصيلي را تكرار كند.
اين ارزيابي براساس مجموع نتايج صورت گرفته و در نهايت به دانشجويان موفق گواهينامه تحصيلي مربوطه اعطا مي‌شود.لازم به يادآوري است در پايان دوره تحصيلي دانشجو موظف به ارائه و دفاع از پايان‌نامه است. آموزش دانشگاهي در 2 مقطع پايه و عالي برگزار مي‌شود. دوره‌هاي پايه به 2 دوره (3-2) و (4-2) تقسيم بندي شده‌اند. بعد از پايان اولين دوره تحصيلي پايه به فارغ‌التحصيلان مدرك دانشگاهي متوسطه موسوم به كانديدا (Kandidaat) اعطا مي‌شود.بيشتر واحدهاي دانشگاهي اجباري بوده و در دوره اول تنها چند واحد اختياري ولي در دوره دوم تعداد واحدهاي اختياري بيشتري وجود دارد.

تحصیل در بلژیکدر مقطع دانشگاه، دانشجويان در تمام واحدهاي تحصيلي مورد ارزشيابي دقيق قرار مي‌گيرند و امتحانات اين مقطع نيز طبق يك سري قوانين ويژه طراحي و اجرا مي‌شوند. در اين مقطع حداكثر نمره هر واحد تحصيلي 20 و حداقل 10 است، بنابراين دانشجويان موظف هستند براي ارتقاي تحصيلي حداقل نمره را كسب كنند.

سال تحصيلي
سال تحصيلي مؤسسات آموزش عالي اين دانشگاه‌ها متشكل از30 هفته تحصيلي بوده و از 15سپتامبر و اوايل ماه اكتبر آغاز مي‌شود.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در بلژیک برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا ، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان مهاجرت به بلژیک وتحصیل در این کشور می باشد .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 320
  • بازدید سال : 2,091
  • بازدید کلی : 22,750